کلیپ باکس

دانلود کلیپ های جدید

کلیپ باکس

دانلود کلیپ های جدید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

خواص توت فرنگی

خواص توت فرنگی / مجله پزشکی / به‌دلیل دارا بودن فیتو کمیکال، اثرات مثبت بسیاری بر روی مغز می‌گذارد و می‌تواند اثرات نامطلوب پیری بر مغز را کاهش دهد.

خواص توت فرنگی

توت فرنگی و تاریخچه توت‌ فرنگی (نام‌های دیگر: چیلک، چلیک یا چیالک جنگلی، چَلَم و شالکَه) گیاهی نهان‌دانه از تیرهٔ گل سرخ است. رشد این گیاه علفی پایا در آب و هوای معتدل گرم و در بستر غنی از گیاخاک و خاک اسیدی بسیار خوب است. گل‌های توت‌فرنگی نسبت به سرما به شدت حساس هستند ولی عطر و طعم نهنج (قسمت خوراکی گیاه) با انجماد از بین نمی‌رود.

 

فواید توت فرنگی در دوران بارداری

نتایج تحقیقات اخیر محققان ثابت کرده است که مصرف میوه توت فرنگی به صورت تازه و یا منجمد شده، فقط یک یا دو بار در روز می تواند خواص درمانی زیادی برای مادران حامله و جنین داخل رحم این افراد داشته باشد. در واقع، از آن جایی که این میوه آبدار حاوی مواد مغذی فراوانی است، در بهبود سلامت بدن زنان باردار و رشد مناسب جنین داخل رحم این افراد بسیار موثر خواهد بود. همچنین، از آن جایی که میوه توت فرنگی یک منبع طبیعی غنی از ویتامین C است، به عنوان یک آنتی اکسیدان شگفت انگیز در بدن زنان باردار عمل کرده و سرعت پیری را در این افراد به شدت کاهش می دهد. در واقع، می توان ادعا کرد که مصرف این میوه مفید می تواند از بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند.

 

 

تاریخچه توت‌فرنگی

توت‌فرنگی میوه‌ای نسبتاً جدید است که تا ۲۵۰–۳۰۰ سال قبل به این شکل امروزی وجود نداشت و بیشتر موارد استفاده دارویی داشته است. در قرن چهاردهم در فرانسه توت فرنگی‌های وحشی از جنگل به زمین زراعتی منتقل شد و از آن به عنوان یک گیاه اهلی استفاده گردید. در جنگلهای شمال ایران توت فرنگی وحشی به طور فراوان یافت می‌شود. به‌نظر می‌رسد که اولین رقم اصلاح شده در زمان صدارت اتابک اعظم از فرانسه به ایران آمد و به نام اتابکی خوانده شد.

 

یک‌دانه توت فرنگی ۱۰۰ گرمی شامل تقریباً ۳۳ کیلو کالری انرژی، منبع عالی از ویتامین ث، منبع خوبی از منگنز است و میزان کمی از ویتامین‌های دیگر و مواد معدنی مورد نیاز در رژیم غذایی را فراهم می‌کند. توت فرنگی شامل میزان متوسطی از اسیدهای چرب اشباع نشده در (دانه) روغن تخم برهنه است.

خواص توت فرنگی

ضد پیری

ویتامین C در توت فرنگی تولید کلاژن را افزایش می دهد، پوست را صاف می کند و اثر ضد پیری دارد. همچنین مطالعات نشان داده است که عصاره آن دارای آنتوسیانین فراوان است و بدن را در مقابل اشعه ماورای بنفش محافظت می کند.

 

کاهش فشار خون بالا

توت فرنگی غنی از پتاسیم و منیزیم است، که هر دو از طریق وازودیلاتور هستند، به این معنی که آنها فشار خون بالا و استحکام شریان ها و رگ های خونی را کاهش می دهند. این امر جریان خون را به قسمت های مختلف بدن را تسهیل می کند و باعث می شود اندام ها با تمام توان خود فعالیت کنند.

 

درمان آرتروز و نقرس

توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان ها و سم زدایی ها است که به کاهش آرتروز و درد ناشی از نقرس کمک می کند. آنها همچنین در جلوگیری از علائم آرتریتی مانند انحطاط عضلات و بافت ها، خشک شدن مایعات روان کننده در مفاصل و تجمع مواد سمی و اسیدهای (مانند اسید اوریک) در بدن کمک می کنند.

 

کاهش وزن

توت فرنگی تولید آدیپونکتین و لپتین را افزایش می دهد که هر دو هورمون های چربی سوزی هستند. آنها به کاهش اشتها، کاهش قند خون و کاهش وزن و چربی کمک می کنند که این همه باعث کاهش وزن می شود.

 

سکته مغزی

قدرت ضد التهابی آنتی اکسیدان ها در توت فرنگی کمک می کند تا تشکیل لخته های خون که با سکته مغزی مرتبط هستند کاهش یابد.

 

 

  • ۹۷/۰۲/۲۳
  • سعید لشکری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی